Certificatul de atestare fiscala reprezinta actul prin care un contribuabil vede exact care ii este situtaia fiscala, ce debite si ce accesorii are de plata.
Orice persoana care detine actiuni sau parti sociale in cadrul unei entitati poate solicita un certificat de atestare fiscala.
Acesta se obtine pe baza cererii depuse contribuabil si se acorda pe baza datelor din evidenta pe platitor a organului fiscal competent. Certificatul cuprinde creantele fiscale exigibile si accesoriile aferente acestora, existente in sold in ultima a zi a lunii anterioare depunerii cererii si neachitate pana la data eliberarii acestuia.
Astfel pentru obtinerea certificatului contribuabilul are nevoie de urmatoarele acte:
• 2 timbre fiscale in valoare de 2 RON;
• cerere tip;
• copie de pe cartea de identitate a imputernicitului;
• delegatie pentru imputenicit;
• balanta de verificare semnata si stampilata;
• declaratia de control;
• declaratie puncte de lucru.
Timbrele fiscale se pot achizitiona de la orice oficiu postal.
Valabilitatea cerificatului de atestare fiscala este de 30 de zile de la data eliberarii pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice este de 90 de zile de la data eliberarii.
Durata minima de eliberare acestuia de 5 zile lucratoare. In functie de fiecare judet, organul fiscal are anumite proceduri pentru depunerea actelor in vederea obtinerii certificatului de atestare fiscala. In general atunci cand se depune documentatia pentru obtinerea certificatului, contribuabilul este anuntat si in ce zi si la ce ora poate veni sa il ridice. Daca nu este aglomerat contribuabilul poate sa ridice certificatul chiar a doua zi.
In cazul in care entitea are nevoie de mai multe certificate de atestare fiscala si a scos de la ANAF numai un certificat, atunci poate sa il legalizeze pe acesta la notar in cate exemplare are nevoie.
Certificatul de atestare fiscala poate fi solicitat si de catre alte unitati competente In cazul in care se schimba competenta de administrare a creantelor fiscale.
Autoarea articolului este Luana Agapie.
Click aici pentru profilul de linkedin.
Eliberarea certificatul de atestare fiscala
se face pe baza de cerere/adresa de eliberare
a certificatului de atestare fiscala care se depune
la registratura organul fiscal competent
pentru administrarea obligatiilor fiscale datorate
de contribuabili sau se comunica prin posta,
cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire
sau prin mijloace de transmitere l;a
distanta, insotita de o copie a documentului eliber
at de autoritatea contractanta , dupa caz.
In
situatia in care cererea/adresa de eliberare a cert
ificatului de atestare fiscala a fost
depusa/transmisa la un organ fiscal necompetent, ac
easta va fi inaintata organului
fiscal competent in termen de doua zile de la data
primirii.
Eliberarea certificatului de atestare fisca
lă este supusă taxelor extrajudiciare de
timbru, conform reglementărilor legale în vigoare,
cu excepŃia cazului în care acesta se
eliberează la solicitarea autorităŃilor publice sau
din oficiu, de organul fiscal
O.M.F.P nr.393/27.03.2013
Nici pomeneala de balanta de verificare, imputernicire si alte acte.
Va rog revedeti textul.
Din pacate exista o stare de fapt cu care eu nu sint de acord . O persoana care detine teren arabil doreste sa vinda . Are taxele platite la zi mai putin o amenda de circulatie . Certificatul care se emite contine referire la acea amenda iar notarul nu face actul de vinzare cumparare in aceasta situatie . Prin urmare un cetatean roman nu poate dispune liber de bunurile sale ( teren , casa , autoturism ) . Asta e tara in care traim si suportam atitia nemernici la conducere .
Pentru obtinere de certificat fiscal in 2014 la AFP sector 6 si la mijlocii Bucuresti trebuiesc doar cele de mai jos:
• 2 timbre fiscale in valoare de 2 RON;
• cerere tip;
• copie de pe cartea de identitate a imputernicitului;
• delegatie pentru imputenicit;
• balanta de verificare semnata si stampilata.
Fara declaratie puncte de lucru sau control. Regula s-a schimbat in 2013 prin septembrie daca imi aduc bine aminte. Scot lunar certificat.